W dniu 19 listopada 2024 roku, policjanci z Otwocka oraz Komendy Stołecznej Policji wzięli udział w Powiatowych Targach Pracy i Edukacji zorganizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy. Na stoisku policji mieszkańcy mieli okazję zapoznać się z procedurą kwalifikacyjną do służby w Policji. Uczestnicy targów mogli uzyskać szczegółowe informacje na temat etapu rekrutacji oraz warunków, jakie muszą spełniać kandydaci. Targi przyciągnęły wiele zainteresowanych, co świadczy o dużym zainteresowaniu służbą policyjną w regionie.
Policjanci z Komendy Powiatowej w Otwocku, wspierani przez przedstawicieli Sekcji Doboru Wydziału Kadr Komendy Stołecznej, przygotowali stoiska informacyjne, które umożliwiły odwiedzającym bezpośredni kontakt z przedstawicielami służby. W ich obecności można było zadawać pytania dotyczące zarówno rekrutacji, jak i późniejszej kariery w Policji. Obecność mundurowych na targach miała na celu nie tylko promocję jednostki, ale także zachęcanie młodzieży do wyboru drogi zawodowej związanej z bezpieczeństwem publicznym.
Kandydaci, którzy chcą rozpocząć służbę w Policji, muszą spełniać konkretne wymagania. Do podstawowych należą: posiadanie co najmniej średniego wykształcenia, polskiego obywatelstwa oraz nieposzlakowanej opinii. Dodatkowo nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem sądowym oraz muszą korzystać z pełni praw publicznych. Policjanci podkreślali znaczenie odpowiedniej kondycji fizycznej i psychicznej, niezbędnej do pełnienia służby w formacjach uzbrojonych. Uczestnictwo w targach w Otwocku podkreśliło zaangażowanie Policji w promocję bezpieczeństwa i zachęcanie młodych ludzi do wstąpienia do służby.”
Źródło: Policja Warszawa
Oceń: Policjanci prezentują możliwości służby podczas Targów Pracy w Otwocku
Zobacz Także