Rozpoczęta właśnie kampania społeczna „Warszawa Mruga”, realizowana przez Radio Kolor we współpracy z Komendą Stołeczną Policji, ma na celu edukację kierowców oraz promowanie użycia kierunkowskazów. Inicjatywa trwająca od 13 stycznia do 9 lutego 2025 roku jest objęta honorowym patronatem Prezydenta Miasta st. Warszawy. Celem kampanii jest uświadomienie kierowcom, jak istotne jest sygnalizowanie manewrów na drodze.
Statystyki dotyczące użycia kierunkowskazów w Polsce są niepokojące – co piąty kierowca nie sygnalizuje zmiany pasa ruchu. Tego rodzaju zjawisko prowadzi do zwiększonego ryzyka kolizji oraz frustracji na drodze, co sprawia, że ważne jest promowanie dobrych praktyk wśród użytkowników ruchu drogowego. Kampania „Warszawa Mruga” ma przynieść zmiany w postawach kierowców, aby sygnalizowanie manewrów stało się codziennym nawykiem.
W ramach kampanii przewidziano szereg działań, które mają angażować mieszkańców Warszawy. Na antenie Radia Kolor emitowane będą programy eksperckie, relacje z warszawskich ulic oraz spoty przypominające o znaczeniu kierunkowskazów. Inicjatywa to także zaproszenie do społecznej odpowiedzialności, z przekazem, że każdy kierowca ma wpływ na bezpieczeństwo na drogach. Wspólnie możemy przyczynić się do poprawy sytuacji na warszawskich ulicach, dlatego organizatorzy zachęcają do aktywnego uczestnictwa w kampanii i wzmacniania pozytywnych nawyków wśród kierowców.
Źródło: Policja Warszawa
Oceń: Warszawa mruga – nowa kampania społeczna na rzecz bezpieczeństwa na drogach
Zobacz Także