Budowa II linii metra na Bemowie wkracza w nowy etap


W Warszawie zakończyła się prace związane z drążeniem tuneli na Bemowie, co stanowi istotny krok w realizacji drugiej linii metra. Tarcze TBM Krystyna i Anna z sukcesem przebiły się na ostatnich odcinkach, umożliwiając rozpoczęcie kolejnych etapów, takich jak budowa torowiska i peronów. Równolegle z pracami na powierzchni, w tunelach kontynuowane będą dalsze roboty, co zapewnia sprawny postęp całego projektu. Budowa ma się zakończyć w 2026 roku, a nowe stacje znacząco poprawią komunikację w Warszawie.

Podczas intensywnej pracy obu tarcz, które zajęły się drążeniem tuneli, wydobyto ponad 170 tysięcy metrów sześciennych urobku. Użyto przy tym 30,5 tysiąca metrów sześciennych mieszanki betonowej oraz ponad 3,3 tysiąca ton stali do produkcji tubingów. Prace drążnicze rozpoczęły się 14 sierpnia 2024 roku, a zakończenie ich nastąpiło 21 maja 2025 roku. Te zaawansowane maszyny znacznie przyśpieszyły harmonogram budowy, co z pewnością wpłynie na dalszy rozwój infrastruktury metra w stolicy.

W ramach nowego etapu budowy, planowane jest wykonanie podbudowy torowiska, która obejmuje zastosowanie mat wibroizolacyjnych, betonu oraz szyn, co pozwoli na osadzenie torów. Nowe stacje, takie jak C3 Lazurowa, C2 Chrzanów oraz C1 Karolin, będą miały strategiczne znaczenie dla komunikacji w Warszawie. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską, a jej całkowity koszt wynosi ponad 3 miliardy złotych. Oczekuje się, że budowa poprawi komfort korzystania z transportu publicznego, a mieszkańcy Bemowa zyskają szybki dostęp do metra już w 2026 roku.

Źródło: Urząd Miasta Warszawa


Oceń: Budowa II linii metra na Bemowie wkracza w nowy etap

Średnia ocena:4.8 Liczba ocen:20


Zobacz Także