Warszawa i sąsiednie gminy Marki oraz Wołomin otrzymały znaczące wsparcie finansowe z Unii Europejskiej, które ma na celu rozwój infrastruktury rowerowej. W ramach przyznanego dofinansowania, które wynosi około 58 milionów złotych, trwają prace nad nowymi trasami oraz modernizacją istniejących odcinków dróg rowerowych. Inwestycje w infrastruktury rowerowe mają przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach oraz promować alternatywne formy transportu. Więcej szczegółów na temat rozpoczętych i planowanych działań znajduje się w dalszej części artykułu.
Przyznane fundusze zostały w dużej mierze przeznaczone na realizację projektu zatytułowanego „Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy – etap III”, który obejmuje 24 odcinki dróg dla rowerów. Blisko 50 milionów złotych z przekazanej kwoty skierowane zostanie na rozwój infrastruktury w samej Warszawie, natomiast reszta zostanie wykorzystana przez sąsiednie gminy. Już teraz w stolicy zrealizowano wokół 7 kilometrów nowych tras oraz modernizacji na istniejących odcinkach. Wśród nich znajduje się nowo wybudowana ścieżka wzdłuż ul. Marszałkowskiej.
Rozbudowa infrastruktury ma nie tylko na celu poprawę warunków dla rowerzystów, ale także dla pieszych. Przewidziano budowę 17 kilometrów chodników wzdłuż tras rowerowych, co ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu poruszania się. W projekcie uwzględniono również niezbędne elementy, takie jak podpórki pod stopy przy przejściach oraz miejsca postojowe dla rowerów. Dzięki tym inwestycjom, mieszkańcy Warszawy będą mogli na nowo odkryć korzyści płynące z korzystania z roweru jako alternatywy transportu, co wpisuje się w ogólne założenia koncepcji Nowego Centrum Warszawy.
Planowane zakończenie realizacji projektu wyznaczone jest na koniec 2027 roku. Inwestycje powiązane z budżetem obywatelskim, takie jak trasy rowerowe wzdłuż ul. Rembielińskiej i ul. Światowida, są doskonałym przykładem odpowiedzi na potrzeby mieszkańców w zakresie rozwoju lokalnej infrastruktury. Mieszkańcy Warszawy mogą już teraz zacząć korzystać z aktualnych tras rowerowych, a ich liczba będzie systematycznie wzrastać w miarę postępu prac budowlanych.
Źródło: Urząd Miasta Warszawa
Oceń: Dofinansowanie Unijne na Rozwój Infrastruktury Rowerowej w Warszawie
Zobacz Także