Od 1 marca 2025 roku Stołeczny Konserwator Zabytków będzie odpowiedzialny za część zadań, które dotychczas należały do Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Nowe porozumienie, które zostało podpisane między m.st. Warszawą a Wojewodą Mazowieckim, ma na celu poprawę współpracy i decentralizację kompetencji. Władze podkreślają znaczenie tego kroku dla mieszkańców oraz efektywności działań konserwatorskich na terenie stolicy.
Podpisane porozumienie pomoże w przywróceniu wcześniejszego podziału zadań sprzed 2017 roku. Nowe kompetencje dla Biura Stołecznego Konserwatora Zabytków obejmują m.in. uzgadnianie prac konserwatorskich oraz robot budowlanych przy zabytkach, a także wydawanie zaleceń dotyczących badań archeologicznych. Inicjatywa ta ma na celu zwiększenie efektywności działań w obszarze ochrony dziedzictwa kulturowego w Warszawie.
Podczas ceremonii podpisania porozumienia, zarówno wojewoda mazowiecki, jak i wiceprezydentka Warszawy, podkreślili znaczenie współpracy pomiędzy urzędami w tej kwestii. Władze zasugerowały, że nowy model współpracy pomoże w szybkim i skutecznym załatwianiu spraw związanych z konserwacją zabytków, co powinno przynieść korzyści dla mieszkańców stolicy. Stołeczny Konserwator Zabytków zapewnia, że przejęcie nowych zadań przebiegnie płynnie i bez dodatkowych formalności dla wnioskodawców.
Źródło: Urząd Miasta Warszawa
Oceń: Nowe obowiązki dla Stołecznego Konserwatora Zabytków w Warszawie
Zobacz Także