Postępy w budowie metra na Bemowie – zmiany na zachodnim odcinku drugiej linii


Prace nad budową trzech nowych stacji metra na Bemowie trwają pomimo zimowych warunków. Zarówno na stacji Chrzanów, jak i w pozostałych lokalizacjach dostrzegalne są znaczące postępy, które obejmują nie tylko drążenie tuneli, ale także prace budowlane dla infrastruktury stacji. Te rozwijające się projekty są częścią większego planu rozwoju metra w Warszawie, który ma na celu ułatwienie komunikacji w tej części miasta.

Aktualnie na budowie działają dwie tarcze TBM, Anna i Krystyna, które prowadzą prace drążeniowe w kierunku stacji Lazurowa. Tarcza Anna pokonała już ponad połowę trasy, wykonując 1800 metrów tunelu i układając 1,1 tysiąca tubingów. Także tarcza Krystyna z dużą efektywnością realizuje swoje zadania, kończąc 1200 metrów drążenia. Prace w obrębie stacji Chrzanów posuwają się naprzód, obejmując betonowanie ścian oraz konstrukcję schodów prowadzących na zewnątrz dla pasażerów.

Na przystanku Lazurowa zakończono budowę ścian szczelinowych, natomiast w stacji Karolin przebiegają prace pod ulicą Połczyńską i w komorze rozjazdów. Równolegle kontynuowane są prace przy stacji techniczno-postojowej Karolin, gdzie kończy się przebudowa fragmentu linii wysokiego napięcia, co umożliwi postawienie nowych budynków. W przyszłej elektrowozowni tworzone są kanały serwisowe, z których korzystać będą pracownicy, a także trwają prace nad strukturą nastawni, odpowiedzialnej za sterowanie ruchem pociągów. Koszt całego projektu przewiduje wydatki na poziomie ponad 3 miliardów złotych, w tym przyznane z Unii Europejskiej fundusze w wysokości ponad miliarda złotych, co znacząco wspiera zakończenie budowy nowej infrastruktury metra w Warszawie.

Źródło: Urząd Miasta Warszawa


Oceń: Postępy w budowie metra na Bemowie – zmiany na zachodnim odcinku drugiej linii

Średnia ocena:4.6 Liczba ocen:5


Zobacz Także