Warszawa potwierdza swoje zaangażowanie w dostępność architektoniczną, zdobywając uznanie w ogólnopolskim konkursie „Lider Dostępności”. Wyróżnione inwestycje obejmują zarówno szkoły, przestrzenie publiczne, jak i obiekty mieszkalne, a ich charakterystyka skupia się na dostępności dla wszystkich użytkowników. Nagrody w różnych kategoriach przyznano pięciu warszawskim projektom, z których każdy reprezentuje nowoczesne podejście do architektury dostępnej.
W trakcie jubileuszowej edycji, która miała miejsce niedawno, wyróżniono sześć kluczowych inwestycji, które są doskonałym przykładem funkcjonalności i estetyki z uwzględnieniem potrzeb różnych grup społecznych. Szkoła Podstawowa nr 406 na Białołęce zdobyła główną nagrodę w kategorii „Duży obiekt użyteczności publicznej”, co podkreśla znaczenie edukacji dostępnej dla wszystkich dzieci. W kategorii „Przestrzeń publiczna” nagrodzono Park „Oś Królewska” w Wilanowie, który ukazuje, jak można efektywnie kształtować przestrzenie zielone w mieście, czyniąc je bardziej dostępnymi dla mieszkańców.
Dodatkowo w konkursie doceniono również Centrum Aktywności Międzypokoleniowej oraz Bibliotekę nr 69, które reprezentują doskonałe podejście do tworzenia małych, ale znaczących przestrzeni publicznych. W kategorii „Obiekt mieszkalny/hotelowy” nagrodzono Dom Studenta nr 7 „Sulimy” Uniwersytetu Warszawskiego, a także wyróżniono przebudowę Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej w kategorii „Obiekt zabytkowy”. Nowością tegorocznej edycji jest przyznanie nagrody dla najlepszego koordynatora ds. dostępności, która trafiła do Donaty Kończyk, co podkreśla wagę działań promujących dostępność w Warszawie.
Źródło: Urząd Miasta Warszawa
Oceń: Warszawskie inwestycje wyróżnione za dostępność w 10. edycji konkursu Lider Dostępności
Zobacz Także