ŻYCIE JEST JAK WENECJA

Teatr Pijania Sypialna z przytupem rozpoczął kolejny sezon autorskiego cyklu „Teatr na Leżakach”. Ich najnowsze dzieło „EkoOpera” przyciągnęło tłumy do Elektrowni Powiśle.

Sztuka opowiada historię kilkorga przyjaciół, którzy postanawiają wypocząć w pensjonacie „Wenecja” zlokalizowanym w totalnej dziurze, gdzieś na rubieżach Polski. Ośrodek prowadzony jest przez dwie przebojowe właścicielki – Wenecję i Julkę.
Franciszek, Dario, Felicja i Marcal zamierzają odpoczywać, pić wino, flirtować, jednym słowem zamierzają zaserwować sobie totalny chillout. Pogoda dopisuje, świeci słonko, pachną kwiaty i zioła, a pensjonat poza fantastycznym jedzeniem i przyjemną lokalizacją oferuje w pakiecie również właścicielki, a przynajmniej jedną z nich – rozgadaną Julkę, która sama przyznaje, że sezon bez nowego chłopaka jest sezonem straconym. I wszystko byłoby dobrze, gdyby nie Felicja, która zamiast cieszyć się urlopem, jest jakaś spięta i bardzo, ale to bardzo nerwowa. Zamiast korzystać z uroków wsi, chce jak najszybciej pojechać na fermę, gdzie hodują jelenie. W dziwnych zapędach mityguje ją jej brat – Marcal. Niestety, w swojej postawie Felicja jest nieugięta, a my widzowie zaczynamy rozumieć, że jej wizyta, tak jak i wizyta pozostałej trójki w tym miejscu nie jest przypadkowa. Felicja skrywa jakąś tajemnicę. W miarę rozwijania się sytuacji atmosfera z sielankowo-zabawowej robi się mroczna i duszna. Powoli bohaterzy ujawniają swoje skryte pasje i namiętności. Wszystko zmierza do tragicznego finału. Atmosferę podsyca świetnie skomponowana przez Daniela Zielińskiego muzyka grana na żywo przez orkiestrę Teatru Pijana Sypialnia. 

Przedstawienie „EkoOpera” jest jednym z najciekawszych, na jakich miałam okazję być w ostatnim roku. Na uwagę zasługuje nie tylko zwariowany scenariusz, skrzący się przesyconymi namiętnościami dialogami, ale również gra samych aktorów, zwłaszcza Aleksandry Gajek, grającej Julkę, oraz Klary Chauvin, która kreuje rolę Felicji. Panie z zadaniem poradziły sobie bezbłędnie. Aleksandra Gajek nie tyle gra „Julkę”, co jest nią rzeczywiście. Rozchichotana, rozbawiona tańczy wokół gości zgromadzonych przy stole, wypluwając z siebie potok niezbyt inteligentnych słów. Felicja natomiast, grana przez Klarę Chauvin, jest po prostu dziwna, a przez to bardzo niepokojąca. Epizod, w którym przymierza rogi jelenia należy do jednych z najbardziej mrocznych w całej sztuce. Całość przedstawienia okraszona jest piosenkami (moje serce skradła aria o mięcie) w fantastycznym wykonaniu całego aktorskiego zespołu. 
Magdalena Kuc
Fot. Paweł Balejko

EKOOPERA 

Scenariusz i reżyseria: Sławomir Narloch 
Muzyka i przygotowanie wokalne: Daniel Zieliński 
Scenografia i kostiumy: Aleksandra Gajek 

Obsada: Magdalena Czuba, Aleksandra Gajek, Jan Bogdaniuk, Paweł Wieliczko, Klara Chauvin, Wojciech Gawrych, Stanisław Dembski 

Czas trwania: 120 minut (1 przerwa)

Teatr Pijana Sypialnia (Teatr na Leżakach)
Copyright ©2020 Warszawa Express, All Rights Reserved.
Przygotowanie strony: Sławomir Chodorski
Sed pede ullamcorper amet ullamcorper primis, nam pretium suspendisse neque, a phasellus sit pulvinar vel integer.
Liczba odwiedzin: 354679