TRAMWAJE NA FALI

Tramwaje Warszawskie wprowadzają kolejne dane do systemu sterowania sygnalizacją świetlną. Dzięki nim tramwaje pojadą płynniej i krócej. 

Szczegółowa analiza ruchu na głównych ciągach komunikacyjnych doprowadziła do sporządzenia algorytmów, które po wprowadzeniu do systemu sterowania umożliwią skracanie czasów przejazdu nawet do kilku minut. Trwają prace na 9 głównych ciągach komunikacyjnych, na których znajduje się 35 skrzyżowań i 4 węzły. Wprowadzenie całości systemu pozwoli na skróceniu przejazdu tramwajów aż na 20 liniach. 

Na jednej sygnalizacji świetlnej po korekcji można oszczędzić od 30 sekund do 1 minuty. Nietrudno obliczyć – im więcej skrzyżowań dzięki zielonej fali da się upłynnić, tym większe skrócenie przejazdu.

Do systemu zielonej fali w Warszawie włączono już 142 skrzyżowania. Daje to 57 % udziału skrzyżowań z zieloną falą w mieście. Ambicją projektantów jest zwiększenie tego udziału do 70 % w 2021 roku. 

Wszystkie te działania mają na celu przekonanie wszystkich do korzystania z komunikacji miejskiej. Ważne jest, by do tramwajów przesiadali się nie tylko mieszkańcy stolicy, ale i przyjeżdżający do pracy, uczniowie, studenci. 

Skalę zmian w ostatnich latach najłatwiej zauważyć po ilości powstających nowych parkingów systemu P & R. Jeśli zobaczymy np. zapełnione parkingi obok stacji linii otwockiej czy nasielskiej, to wiedzmy, że te pojazdy zmniejszyły korki w centrum miasta i wpłynęły na poprawę jakości powietrza. 

Ułatwieniu decyzji przesiadki na tramwaj czy autobus z pewnością sprzyjają inwestycje w tabor miejski. Nowe zakupy pojazdów klimatyzowanych, w tym ekologicznych autobusów, to nowa jakość podróżowania.

Franciszek Trynka

10 czerwca 2020 roku
.
Copyright ©2020 Warszawa Express, All Rights Reserved.
Przygotowanie strony: Sławomir Chodorski
Sed pede ullamcorper amet ullamcorper primis, nam pretium suspendisse neque, a phasellus sit pulvinar vel integer.
Liczba odwiedzin: 352976