ELISABETTA DOTARŁA NA ULRYCHÓW

We wtorek nad ranem, tarcza Elisabetta przewierciła się przez ścianę szczelinową stacji C5 Ulrychów. 

Trwają prace przy na obydwu odcinkach II linii metra. Postępuje drążenie tuneli na zachodnim odcinku budowy. We wtorek o trzeciej nad ranem, tarcza Elisabetta, pracująca przy budowie tunelu południowego, przeznaczonego dla składów jadących w kierunku Centrum, dotarła do żelbetowej ściany konstrukcyjnej przyszłej stacji C5 Ulrychów i przebiła się przez nią. Dzięki temu oba tunele łączące stację C4 (Bemowo) i C5 (Ulrychów), są już wykonane. 

Kolejny odcinek będzie obejmował prace do torów odstawczych, służących do zawracania pociągów i ich odstawiania w tzw. międzyszczycie oraz w nocy, stacji C6 Księcia Janusza. Przed przystąpieniem do drążenia tunelu tarcza Elisabetta będzie musiała przejść przegląd techniczny. 

Na zachodnim odcinku metra działa również tarcza Krystyna. Maszyna żłobi tunel północny, równoległy do tunelu Elisabetty. Tunel będzie służył dla składów jadących w kierunku Bemowa. 9 listopada Krystyna wyruszyła w swoją ostatnią podróż prowadzącą ze stacji C5 Ulrychów w kierunku stacji odstawczej C6 Księcia Janusza. Krystyna pracuje nad powstaniem odcinka, który połączy komorę torów odstawczych, stacji C4 Powstańców Śląskich na Bemowie z komorą demontażową (dla tarcz, które zakończyły pracę) przy torach odstawczych stacji C6 Księcia Janusza. Do pokonania maszyna ma 373 metry. 

Obecnie między Wolą a Bemowem jest już wydrążonych ok. 2 km tuneli. Prace na tym odcinku miały zakończyć się w listopadzie przyszłego roku, ale ze względu na koronawirusa zostaną przedłużone o kolejne osiem miesięcy.
Magdalena Kuc
Fot. Metro Warszawskie

18 listopada 2020 roku
Copyright ©2020 Warszawa Express, All Rights Reserved.
Przygotowanie strony: Sławomir Chodorski
Sed pede ullamcorper amet ullamcorper primis, nam pretium suspendisse neque, a phasellus sit pulvinar vel integer.
Liczba odwiedzin: 352896